2-Daags eetdagboek van 3 & 4 juni ’18

Zo, ik ben weer terug uit Italië. Ik heb me daar een partijtje zitten eten! Elke dag een reuze ijsje, wijn, spritz, pizza, pasta etc. Heel erg genoten en ik heb deze week ook niet aan Intermittent Fasting gedaan. Halverwege de vakantie week had ik alweer zin om thuis gezonder en in ieder geval minder te gaan eten. Ik vond het een geruststelling dat ik dat gevoel al na een paar dagen vakantie had. Ondanks dat heb ik het er het tweede deel van de vakantie minstens net zo hard van genomen als de eerste helft. Ik ben bij thuiskomst ook niet op de weegschaal gaan staan. Eerst weer even een weekje ‘normaal’ doen en dan zien we wel weer verder! Hier mijn 2-daags eetdagboek van 3 & 4 juni ’18: 2-Daags eetdagboek van 3 & 4 juni ’18

Chocoladekoeken met amandelen, pecan en pistachenoten

Deze chocoladekoeken met amandelen, pecan en pistachenoten zijn een perfect voorbeeld van het opmaken van restjes noten. Doe vooral de noten erin die jij het lekkerst vindt. De smaak is altijd extra lekker als je geroosterde noten gebruikt. Deze kun je natuurlijk zo kopen of je kunt ze zelf roosteren. Ik doe dat meestal een minuut of 10 op 180 graden in de oven. Veel bakplezier en alvast eet smakelijk! Chocoladekoeken met amandelen, pecan en pistachenoten

Frambooscake met mascarponeroom en pistachenootjes

Dit is typisch zo’n recept die ik binnen een paar minuten heb bedacht. Ik ga bijna op vakantie en ik had nogal wat eieren liggen. Deze moesten op! Ik vond nog een restje mascarpone en had ook nog een pakje slagroom. In de vriezer lag nog een zakje frambozen en toen de cake al in de oven stond kwam ik ook nog een restje pistachenoten tegen. Resultaat? En me-ga lekker en goed gelukte cake! En ook nog eens een heleboel restjes opgemaakt. Winning! Hoe je deze frambooscake met mascarponeroom en pistachenootjes maakt ga ik je nu vertellen! Frambooscake met mascarponeroom en pistachenootjes

Update #10 Resultaten en bevindingen na 3 weken calorieën tellen

In update #9 kondigde ik aan dat ik 3 weken lang mijn calorieën zou gaan bijhouden en tellen. Die drie weken zitten erop. En daar ben ik maar wat blij mee! Ondanks dat de resultaten er waren zaten er zeker niet alleen maar voordelen aan. Vooraf dacht ik ‘dat doe ik wel eventjes’. Toch ging het mij minder makkelijk af dan gedacht. In deze blog vertel ik je hoe ik deze weken heb ervaren en ga ik natuurlijk ook in op de resultaten. Update #10 Resultaten en bevindingen na 3 weken calorieën tellen. Komt ie: Update #10 Resultaten en bevindingen na 3 weken calorieën tellen

Romige bitterkoekjespudding met geroosterde amandelen

Nog nooit eerder had ik zelf pudding gemaakt. Maar deze is me toch goed gelukt! Zeker voor de eerste keer moet ik echt tevreden zijn. Al was het lossen wel even spannend en zit er een kleine beschadiging verstopt onder een berg bitterkoekjes en amandelen. Nog een fijne bijkomstigheid van toppings is dat. Heb je geen puddingvorm? Dan kun je natuurlijk ook een kom gebruiken welke je bekleed met een laagje keukenfolie. Met veel plezier deel ik het recept van deze romige bitterkoekjespudding met geroosterde amandelen met je. Romige bitterkoekjespudding met geroosterde amandelen

Zelf heerlijke worstenbroodjes maken

Vroeger at ik best regelmatig worstenbroodjes. Maar dan van die kleffe zelf afbak uit de supermarkt. Toen lekker maar nu vind ik dat niet meer zo.. Tijd om ze een keer zelf te maken. Dat wilde ik al een hele tijd eens doen. Het is serieus heel makkelijk je hebt alleen een beetje geduld nodig wanneer het deeg aan het rijzen is. Zo kun je zelf heerlijke worsten broodjes maken: Zelf heerlijke worstenbroodjes maken

Feestelijke slagroomtaart met aardbeien en Oreo’s

Vroeger hield ik helemaaaaal niet van slagroomtaart. Sowieso niet van slagroom, behalve op warme chocolademelk! Tegenwoordig is dat wel anders. Ik vond het daarom de hoogste tijd worden om een slagroomtaart recept op mijn blog te hebben staan. En wat voor één? Een heel erg feestelijke! De taart is opgebouwd uit lagen biscuit, slagroom, aardbeienjam en aardbeien. Ook besprenkelde ik de biscuit met limoncello. Lekker smeuïg! Eerder dit jaar deed ik een test over of een kant en klare biscuit mix een goede vervanging is? Deze video kun je HIER bekijken. Genoeg gekletst! Ik vertel je nu hoe je deze feestelijke slagroomtaart met aardbeien en Oreo’s maakt: Feestelijke slagroomtaart met aardbeien en Oreo’s

Oreo banaan taartjes met witte chocolade

Deze taartjes zijn heel makkelijk te maken en je hebt er geen moeilijke ingrediënten voor nodig. De kans is groot dat je alles al in huis hebt. Mocht dat niet het geval zijn kun je ook andere koekjes gebruiken en ander fruit. Let er bij de koekjes wel op dat de verhouding met de boter goed blijft. Oreo’s zijn best vet en hebben natuurlijk nog een lekkere witte plak laag. In verhouding heb je hiervoor minder boter nodig dan bijvoorbeeld droge biscuitjes. Gebruik hiervoor dus meer boter en maak deze taartjes bijvoorbeeld met slagroom, aardbeien en pure chocolade krullen. Ik vertel je nu hoe je deze Oreo banaan taartjes met witte chocolade maakt! Oreo banaan taartjes met witte chocolade

IF update #9 Ik ga 3 weken lang mijn kcals tracken!

Het is inmiddels alweer 11 (!!) maanden geleden dat ik begon met intermittent fasting. Hoewel de tijd mij niet snel genoeg kon gaan gaat het toch wel echt rap! Ik weet nog heel goed dat ik eraan ging beginnen en echt geen idee had of het succesvol zou gaan worden. Het is alweer ruim 2 maanden geleden dat ik een update schreef dus de hoogste tijd voor een nieuwe. Ik heb een schop onder mijn kont nodig om dit project af te kunnen maken, het liefst dit jaar nog. En daar ga ik zelf voor zorgen! Maar hoe? IF update #9 Ik ga 3 weken lang mijn kcals tracken!